
Wij verzorgen sinds 1993 vrije publiciteit voor zeer uiteenlopende opdrachtgevers. We weten als geen ander festivals, concerten, theaterproducties zoals toneelstukken, liedjesprogramma's, musicals en/of personen onder de aandacht te brengen van de media. Enerzijds door te werken met een up to date media-netwerk, anderzijds door blijvend te werken aan (persoonlijke) relaties met journalisten. En een reëel beeld te schetsen aan onze opdrachtgevers, want niet al het nieuws wordt klakkeloos overgenomen door de pers.
Wij verwoorden uw nieuws graag in een persbericht. Bovendien vinden wij de meest relevante media voor u en sturen het persbericht naar vertegenwoordigers van die media.
Nadat een persbericht is verzonden leunen wij niet achterover. Met een actieve rol bereiken wij meer. Door journalisten rechtstreeks te benaderen, telefonisch of tijdens bijeenkomsten, is de kans groter dat uw bericht opvalt en uw organisatie daardoor aandacht krijgt.
Al ruim twintig jaar treden wij op als eerste aanspreekpunt voor de media, zowel in dienst van een werkgever als voor freelance opdrachtgevers. En daarbij wijs geworden in zowel goede als slechte tijden, bij ondermeer de nationale sportzender Sport7, een enorme leerschool ondanks of juist wel mede door het faillissement.
Onze diverse opdrachtgevers stonden en staan veelvuldig in de belangstelling van de media, soms gewild, op andere momenten niet geheel vrijwillig. Denk hierbij aan Joop van den Ende Theaterproducties, V&V Entertainment van Roel Vente en Albert Verlinde en Amsterdam Dance Event.
Hiervoor hebben wij onder andere het woordvoerderschap verzorgd. Betrokken, maar wel op professionele afstand. Kijkend naar de belangen van de opdrachtgever, maar ook faciliterend naar de journalistiek.
Wij begeleiden journalisten in binnen- en buitenland, als zij bijvoorbeeld een bezoek brengen aan een première of bijzondere voorstelling. Daarbij voorzien we hen van adequate informatie en zorgen we voor de juiste omstandigheden waarin zij kunnen werken.
Daarnaast verzorgen we regelmatig persreizen, waarbij we journalisten uitnodigen om een bezoek te brengen aan een productie of festival in het buitenland.
We brengen onze opdrachtgevers vaak in contact met de juiste media en genereren daarmee aandacht, zowel in de vorm van free publicity als betaalde aandacht. Wij zijn echter geen marketing-specialist, maar staan wel regelmatig aan de basis van een goede marketingactie. Daarbij valt te denken aan een lezersactie in combinatie met een redactioneel artikel, winacties rondom radio- en televisieinterviews of korting dan wel product plus.
Daarnaast spelen we een adviserende rol bij de inkoop van commercials en de inzet van advertorials of andere betaalde media.